poniedziałek, 28 listopada 2016

Jak ułożyć się dospanie jeśli dolega Ci...


Jeśli dokuczają Ci bóle stawów, zatok, kręgosłupa, czy po prostu chcesz wiedzieć jak dobrze się położyć, ten post jest dla Ciebie
Czy wiesz, że pozycja w jakiej śpisz daje Ci się nie tylko dobrze wyspać lub nie, a wpływa na Twoje zdrowie. Zwróć więc uwagę w jakiej pozycji się budzisz i w jakiej zasypiasz, bo może to być przyczyna wielu dokuczających Ci dolegliwości.





























Najgorsza pozycja w jakiej możesz spać to pozycja na brzuchu. Ta pozycja najbardziej obciąża kręgosłup, a przyklejanie Twoje twarzy do pościeli bardzo psuje Ci cerę.


Jeśli nic Ci nie dolega śpij na boku, z lekko podkurczonymi nogami. Między kolana możesz włożyć poduszkę. Ręce wyciągnij przed siebie i lekko ugnij w łokciach.



Jeśli dokucza Ci ból barku:

śpij na zdrowym boku, nogi ugnij w kolanach, poduszkę dociśnij do klatki piersiowej, często powodem bólu barku, jest właśnie zła pozycja spania - dlatego pozbądź się nawyku wkładania dłoni pod głowę - ucisk który fundujesz splotowi ramiennemu jest taki jakbyś trzymała pięciokilogramowy ciężarek na ręce



Sztywny bolący kark: 

najprostsze rozwiązanie to zmiana poduszki - musisz wybrać taką aby kark nie leżał za bardzo do tyłu, ani do przodu, jeśli to nie pomoże dobrym wyjściem jest w ogóle pozbycie się poduszki, kładź się wyprostowana, ręce wzdłuż tłowia




Ból bioder:

śpij na plecach z poduszką pod karkiem, jeśli ból zacznie ustępować poduszkę włóż pod kolana, odciążysz w ten sposób kręgosłup, bóle bioder to częsta przypadłość biegaczy, dlatego zredukuj treningi i wypocznij; nigdy nie śpij na bolącym biodrze dociskając go całym ciężarem ciała możesz spowodować zapalenie kaletki stawu biodrowego i pamiętaj że nawet siedząc obciążasz biodra





Ból pleców:

pozycja na boku z poduszką między kolanami, jeśli doskwiera Ci ból kręgosłupa zła pozycja podczas snu może go tylko spotęgować, kręgosłup powienien być utrzymany w naturalnie wygiętej pozycji; między równolegle ułożonymi kolanami wkładasz twardą poduszkę, biodra utrzymane w lini prostej, jeśli cierpisz na bóle odcinka lędźwiowego uważaj szczególnie na rotacje biodra - pilnuj by nie opadało do przodu co może tylko pogłębić dolegliwości




 Zatkany nos:

śpij na boku z dodatkowa poduszką pod głową, najważniejsze przy katarze i problemach z zatokami to unikać spania na plecach - ręce powinny przytulać poduszkę


No to Dobranoc!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz