czwartek, 3 listopada 2016

Fit Kuchnia - triki


Jak zorganizować kuchenne wnętrze by jeść mniej i zdrowiej.


Jeśli nie jesteś typową fashion victim, zakładam że nie trzymasz w piekarniku swetrów i kuchnia służy Ci do przygotowywania potraw i jedzenia.

Na pewno zależy Ci na tym, żeby unikać nie potrzebnych pokus w tej przestrzeni, o to kilka fit porad jak rozplanować zdrowe kuchenne wnętrze.


Kuchenne fit triki:




- przechowywanie jedzenia - nowo zakupione jedzenie przesypuj do pojemników, zaoszczędzisz wtedy sobie pokusy dojadania do końca opakowania, czy zjedzenia połowy paczki od razu, smakołyki jeśli już musisz je mieć - bo np. Twoja rodzina rzuca Ci głody pod nogi i notorycznie kupuje słodycze - chowaj głęboko, tak żeby sięgnięcie po nie sprawiło Ci duży kłopot, najlepiej w nisko lub wysoko położonych szafkach na uboczu kuchni, absolutnie nie trzymaj ich na wierzchu, pod ręką kładź zdrowe przekąski - orzechy, suszone owoce, warzywa; ciasta od Babci zawijaj w folię, lub wkładaj do oddychających pojemników i przechowuj w lodówce, owoce i warzywa powinny leżeć w niej na luzie






- talerze - stawiaj na mniejsze i w kontrastowych kolorach, używanie mniejszego talerza w trakcie posiłku to oszczędność 60kcal dla Twojego organizmu, zjadanie mniejszej ilości kalorii to też nakładanie jedzenie na talerz w innym kolorze - jasne jedzenie ciemny talerz, ciemne jedzenie jasny talerz




- sztućce - najszybciej zmniejszysz kaloryczność posiłków zmieniając sztućce na mniejsze, jedzenie małą łyżeczką to o 14% mniej kalorii w posiłku, a nakładając jedzenie na kuchennym blacie, zamiast w jadalni zaoszczędzisz kolejne 19% 




- radio z muzyką zamiast tv - łatwiej i przyjemniej gotować przy muzyce tańcząc i śpiewając, to mój ulubiony kuchenny dopalacz, jeśli masz telewizor w kuchni zastąp go radiem, oglądając telewizję tracisz kontrolę, rozpraszasz się zjadasz więcej i szybciej, przez co masz problemy z trawieniem


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz