Social bar

niedziela, 5 lutego 2017

Gulasz z kaszą jęczmienną


Dzisiaj zapraszam Was na obiad ze smakiem z dzieciństwa...

Bo tak właśnie kojarzy mi się ten smak, z moją Kochaną Babcią...

Kasza jęczmienna była jednym z podstawowych składników po wojennej kuchni, wspaniały smak i bogactwo witamin i minerałów to tylko nie które z plusów, jakie mogę wymienić jednym tchem.

Niestety wiele z nas zapomina o tej tradycyjnej polskiej kaszy, a to wielka szkoda. 

Postanowiłam, więc Was przekonać do niej, a pomógł mi w tym nie zawodny Lidl


Kasza jęczmienna wytwarzana jest z ziaren jęczmienia i w zależnośći od łuskania ziarna - czyli jego zawartości w kaszy wyróżniamy różne rodzaje - pęczak, wiejską, czy perłową.


Kasza ta bogata jest w - błonnik, skrobię, witamny - B1, B2, B6, E, K, PP. Zawieta kwas foliowy, krzem, cynk, wapń, magnez i miedź.


Nie jest kaloryczna, świetnie zastępuje w posiku obiadowym ryż lub makaron, a zawarta w niej skrobia pobudza mięśnie i mózg do pracy, zapewniając nam świenty zastrzyk energii.



                                          video

A teraz nasz przepis na szybki i zdrowy gulasz:

- kasza

- filet z indyka

- olej koko

- mąką z pełnego ziarna

- nasiona konopii

- pzyprawy do smaku

Kaszę wsypuję do gotującej się wody z dodatkiem łyżli olju kokosowego - szklanka na 200ml, mieszam i kontroluje ok 15 minut aż wsiąknie wodę. Mięso kroje doprawiam przyprwą do mięsa, ziołami, zasypuję mąką i wrzucam do rondelka z 100ml ciepłej wody i łyżką oleju kokosowego. Mieszając gotuję aż do zmięknięcia ok 25 min.

Mieszam na talerzy i posypuję ziarnami konopii. 

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz