Social bar

środa, 21 grudnia 2016

Pierniczki


Święta bez pierników?? Nawet u nas to nie wykonalne...





Myśl upieczenia w tym roku naszych pierwszych pierniczków, towarzyszyła mi odkąd Ciocia upiekła nam pizzę.

Długo się nie zastanawiając wprosiliśmy się do niej, z dobrymi chęciami. Niestety nasz pomocnik zajęty był zabawą, ja zgłębiałam tajemną pieczeniową wiedzę, przechowywaną w magicznym zeszycie naszej Babci.



Do przygotowanie tego tradycyjnego przepisu potrzebne Wam będą na pewno foremki ;)


Oprócz tego:

Pierniki tradycyjne:

- jajka
- mąka
- mleko
- masło
-  kakao
-  proszek do pieczenia
- cukier
- przyprawa do pierniczków
- mleko
- czekolada
- śmietana



Fit pierniki:

- mąka pełne ziarno
- olej kokosowy
- mleko kokosowe
- jajka
- ciemne kakao
- jogurt naturalny



Mąkę przesiewamy przez sitko - jak dla mnie hit pierwszy raz widziałam coś takiego - dodajemy jajka, mleko i ugniatamy. Później czas na nasz tłuszczyk i wyrabiamy rączkami ciasto, na twardą i ubitą masę. Opcjonalnie dodajemy śmietanę, lub jogurt naturalny, aby ciasto nie było za suche.

Gotowe rozwałkowujemy - nie za cienko bo pierniczki mogą się przypalić lub rozwalić i za pomocą foremek wycinamy kształty.

Do ciasta możemy dodać też pomarańczową skórkę i zmielone orzechy lub migdały.






Wkładamy na wysmarowaną masłem, bądź olejem koko blaszkę i pieczemy 10-15 minut w piekarniku na 180 stopni. Co jakiś czas sprawdzając ich stan. 


Ponieważ wybraliśmy zdrowszą wersję, zrezygnowaliśmy z lukru, zamiast niego możecie na górę wrzucić, różnego rodzaje ziarna, orzeszki i nasiona.

To smacznego!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz