Social bar

czwartek, 2 marca 2017

Dziewczyny z Solidarności


Z cyklu PRAWDZIWE HISTORIE - Anna Herbich



Z chęcią sięgnęłam po tą lekturę, będąc pod wrażeniem "Dziewczyn z Powstania". 

Książka o kobietach i dla kobiet, a przy obecnej politycznej dyskuzji zdawać by się mogło jak najbardziej aktualna.

Historię, które poznałam zaskakiwały mnie, wzruszały, bawiły ale czasem też rozczarowywały.

Ile kobiet tyle świadectw, poglądów, przewrotnych losów.

Dla mnie historia Solidarności to też historia moich rodziców, Taty który czekał na bezpiekę ukrywając się w łóżku Babci, dla nie poznaki Babcia miała na tym łóżku siedzieć, a Tato miał przygotowaną rurkę do oddychania.

To historia mojej Siostry, która chodziła do Jeziutów na religię, bo w szkołach jej nie było.

To historia mojej Mamy bezgranicznie wielbiącej Lecha Wałęsę.

Jeśli trochę orientujesz się w historii, to poradzisz sobie z tą książką - przewija się w niej bowiem sereg czołowych działaczy i polityków.

Mnie jednak trochę rozczarowała, może dlatego że z chęcią czytałam historie ich dzieciństwa z czasów wojennych, a mniej mnie wciągała Solidarnościowa działalność.

Poznałam jednak historię życia jednej kobiety, która mnie urzekła - to Jadwiga Chmielowska i jeśli sięgniesz po tą pozycję to proszę zacznij właśnie od niej.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz