Social bar

wtorek, 7 listopada 2017

DIY jak odświeżyć regał





 Jak łatwo i nie drogo przerobić nie ciekawy regał....


Przeszkolony regał bardzo mi się podobał, ale jego kolor już nie koniecznie. Wystawiłam go nawet na sprzedaż, ale że nikt nie był zainteresowany pomyślałam - widocznie tak ma być chce zostać z nami.





Przerabianie mebli to fajna zabawa. 



Co będzie Ci potrzebne:

- pędzel

- zestaw do malowania z wałkiem

- farba

- taśma zabezpieczająca

- folia






Jak przygotować meble:

Nasza szafka nie była z drewna, nie była też pokryta okleiną. Wybrałam farbę matową do malowania drewna, kaloryferów itp. Zaletą tej farby jest to, że nie musisz matować mebli przed malowaniem. Czyli odpada dodatkowe zajęcie - zabawa z papierem ściernym.

Meble które chcemy przemalować wystarczy jedynie odtłuścić - płynem do naczyń i wodą. Wytrzeć do sucha i gotowe można malować.

Ja malowałam wałkiem - idzie szybko i równomiernie, a kanty domalowywałam cienkim pędzlem.

Malowałam dwa razy, czekając na wyschnięcie - przerwa między malowaniem to ok 1,5h więc na prawdę nie długo.

Farba nie śmierdzi, jest wydajna, świetnie się nakłada. Polecana dla alergików i można nią malować w ciąży !!!





Efekt końcowy:

Sami oceńcie, ale jak dla mnie efekt jest świetny. Po malowaniu nie zabezpieczałam niczym regału. Nie którzy nakładają wosk, lub lakier bezbarwny. 

Według mnie jest to nie potrzebne, ponieważ mimo użytkowania farba nie odpada i nie odpryskuje.

Mnie tak te zmiany się spodobały, że tydzień później przemalowałam jeszcze parapet, a w planach mam jeszcze szafę w przedpokoju.

Polecam!!!




1 komentarz:

  1. Ja jestem na tak, bo sama przerabiałam w ten sposob komodę i jestem zachwycona efektem :)
    W ogole u mnie w domu rządzi biel, więc bardzo mi się podoba :)

    buziaki hardcorze Ty :) :*
    Daria

    OdpowiedzUsuń