poniedziałek, 15 maja 2017

Dieta I trymestr ciąży



Jaka powinna być dieta w pierwszym trymestrze ciąży...



Pierwszy trymestr to okres największego rozwoju Twojego dziecka - wykształcają się wszystkie układy i narządy wewnętrzne, które w kolejnych tygodniach już tylko rosną.

Ważne, jest więc odpowiednie odżywianie, które dostarczy Tobie i Twojemu maleństwu wszystkich potrzebnych składników odżywczych, dostarczy Ci energii i powalczy z nudnościami.

Oto przykładowy jadłospis:

I Śniadanie:

- jajecznica z trzech jajek z pomidorem , świeżą cebulką i natką pietruszki + dwie kromki pełnoziarnistego chleba z masłem

- dwa jajka na miękko + kanapka z chlebem orkiszowym z polędwicą z indyka z plastrami ogórka + pół pomidora

- jajka sadzone na wędlinie tradycyjnej z pomidorem i zieloną cebulką + dwie kromki pieczywa Wasa z twarożkiem

- płatki owsiane z jogurtem naturalnym + świeże owoce w plasterkach

- placuszki z płatków jaglanych i banana + konfitura truskawkowa

- tosty pełnoziarniste z miodem i świeżymi sezonowymi owocami






II Śniadanie:

- shake - białko konopne + banan + truskawki + jogurt naturalny

- twarożek z świeżą rzodkiewką, zieloną cebulką i pomidorem

- sałatka z jajkiem na twardo i świeżymi warzywami

- sałatka owocowa - jabłko, banan, borówka, truskawka, malina, jogurt naturalny

- pełnoziarnista tortilla z jajkiem, szpinakiem pomidorem i szynką parmeńską

- pełnoziarnista kanapki z pastą z łososia






Obiad:

- vegański burger z czerwonej fasoli z warzywami - przepis na blogu

- spaghetti z pełnoziarnistym makaronem i sosem pomidorowym z dodatkiem bazylii, cebulki i czosnku

- łosoś z mixem sałat: roszpunka, rukola, szpinak, sezam

- pełnoziarnisty krótki makaron z sosem z jogurtu naturalnego, czosnku i parmezanem

- makaron pełneziarno z kremowym sosem z kalafiora i krewetkami - ugotowany kalafior, cebulka, garść orzechów nerkowca, olej kokosowy, 500ml mleka roślinnego

- i wersja nie fit słodkie naleśniki :)














Podwieczorek:

- sok ze świeżo wyciskanych owoców + chałka z masłem

- chleb słonecznikowy z masłem + polędwica z indyka + czerwona papryka

- wafle ryżowe z masłem orzechowym

- tost pełnoziarnisty z mozzarellą pomidorem bazylią i oliwą z oliwek

- jogurt naturalny ze świeżymi sezonowymi owocami i miodem

- placuszki z płatków owsianych, mleka roślinnego i owoców

Kolacja:

- sałatka z kaszą gryczaną i serem białym , z dodatkiem świeżych warzyw i orzechów nerkowca

- słodki omlet z 4 jajek i truskawkową konfiturą

- kanapki z pełnoziarnistego pieczywa z pastą z tuńczyka, białego sera i ugotowanego jajka

- kremowa zupa z pomidorów z dodatkiem rukoli i grzanek

- galaretką z indyka z warzywami i jajkiem

- pieczone warzywa skropione olejem koko - cukinia, bakłażan, papryka, podane z serkiem mozzarella

Porady:

Większość przepisów jak zauważyliście jest bez mięsna - to dlatego że pierwszy trymestr ciąży to często czas gdy kobietą robi się słabo na sam zapach mięsa, nie mówiąc o spożywaniu. W przepisach zastąpiłam go warzywami i rybami.

Jeśli w ogóle nie jesteś w stanie przełknąć obiadu - spróbuj z zupami, mnie pomagały, wybieraj te z "wkładką" i warzywami,

Często są takie dni gdy chce Ci się cały czas wymiotować i naprawdę nie jesteś w stanie nic przełknąć. Prócz wody ratowały mnie wtedy winogrona - są kaloryczne dostarczają dużo energii i jakoś pomagają przetrwać gorszy dzień.

Pamiętaj, żeby pić dużo wody to podstawa diety ciężarnej!!! Sprawdzaj tylko skład bo nie które z nich są wysoko zmineralizowane, co nie sprzyja ciężarówką. Sięgaj też po herbaty roślinne. Soki natomiast wybieraj z głową, większość z nich to sam cukier, który ani Tobie ani dziecku nie jest potrzebny.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz