Social bar

niedziela, 6 sierpnia 2017

22 i 23 tydzień ciąży


Kolejne tygodnie i kolejne zmiany...



22 tydzień ciąży:


Czujemy się świetnie, nasze maleństwo jest nie wiele niższe od lalki Barbie, rośnie w zawrotnym tempie razem z moim brzuchem. Posiada już włosy, brwi i rzęsy, są jednak zupełnie jasne bo nie posiadają pigmentu.

22 tydzień to czas intensywnego rozwoju zmysłów: wzroku, słuchu, dotyku i smaku. Pływając w zupełnych ciemnościach potrafi odróżnić świt od zmroku, dzięki czemu kształtuje swój dobowy rytm - który będzie kontynuowało po urodzeniu. Wsłuchuje się w mój głos i oprócz szumu krwi i odgłosów wewnętrznych narządów bez problemu słyszy to co dzieje się na zewnątrz brzuszka.

Dzidziuś odczuwa smaki pokarmów, które mu dostarczam. Karmie się więc zdrowymi i wartościowymi pokarmami, to bardzo ważne. 

Odczuwam za to bóle podbrzusza i okolic bioder, to więzadła się rozciągają. Coraz ciężej też wykonywać mi przysiady i wypychanie bioder z ciężarem, właśnie ze względu na to rozluźnienie. Poza tym męczą mnie upały, ale to już nie zależne od ciąży....





23 tydzień:


Często zdarzają mi się odczuwać trzęsawki brzucha - to maleństwo ma czkawkę, prócz tego znowu biegam często do kibelka - pęcherz moczowy uciskany jest przez macicę która znajduje się bezpośrednio nad nim. Książkowo dzieci śpią w tym okresie 20h dziennie, jednak nasze chyba nie wpisuje się w te kryteria - bo rozrabia na całego, ale to chyba rodzinne- Hekcio miał to samo...

Jedyne co nam teraz dokucza to bezsenność.  Śpię po kilka godzin, nie mogę zasnąć, gdy zasnę to się budzę bo dzidziuś rozrabia w brzuszku, chcę do toalety albo jest mi nie wygodnie. Jestem ciągle nie dospana, ale nie ma opcji żebym zasnęła w ciągu dnia.


2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonale kojarzę jak moja żona korzystała z kalendarza ciąży https://plodnosc.pl/kalendarz-ciazy/29-tydzien i ja również byłem świadomy co się właśnie działo u niej w brzuszku. Bardzo fajnie, że powstają takie pomoce i można zrozumieć jak rozwija się mały człowiek. Kiedyś niestety nie było takich udogodnień.

    OdpowiedzUsuń